POLA KOMUNIKASI KEPALA DINAS TERHADAP KINERJA PEGAWAI DINAS PENDAPATAN KABUPATEN BANGGAI
Kata Kunci:
Patterns, communication, performance, employeesAbstrak
The research was carried out at the Banggai Regency Revenue service office with a research time of two months. Observation techniques, questionnaires and documentation were used to collect data. The data needed in this research are primary data and secondary data. The population in this thesis are Banggai District Revenue Service employees with a total population of 61 people. Because the population is less than 100, sampling is done by using a census or examining the entire population. The number of samples taken was 61 people. Based on the results of the research conducted, how did the commucation pattern of the head of service on the performance of banggai regency revenue service employees go well with the percentage of respondents’ answers being 78,7 %.Referensi
Amir Dkk, 2006, Pengantar Ilmu Komunikasi. Medan. Pustaka Bangsa. Press
Berry dan Houston dalam Kasim, 1993, Pengukuran Efektivitas Dalam Organisasi. Jakarta.
Bernardin dan Russel (1993) Human resource Management, An Experiential Approach. Mc. Graw Hill International Edition, Singapore: Mac Graw Hill Book Com
Davis, Keith, 1985 Perilaku Dalam Organisasi. Jakarta: Erlangga
Effendy,1993Ilmu, Teori dan Filsafat Komunikasi. Bandung: PT Citra Aditya Bakti
Euis Sholeha dan Suzy, 1996, Kepemimpinan Yang Efektif, Tinjauan dan Implementasinya Bagi Pencapaian Tujuan Organisasi. Jurnal Gema Stikubank. Hal: 45-56
Gibson,1995, Organisasi, Perilaku, Struktur, Proses. Edisi ke-5. Jakarta: Erlangga
Hersey, 2004, Kunci Sukses Pemimpin Situasional. Jakarta Delaprasata
Hovland dalam Sendjaja, 2004, Pengantar Ilmu Komunikasi, Jakarta: Universitas Terbuka
Kartono,2005 Pemimpin dan Kepemimpinan, Jakarta: PT. Raja Grafindo. Persada
Masrukhin dan Waridin, 2006, Pengaruh Motivasi Kerja, Kepuasan Kerja, Budaya Organisasi dan Kepemimpinan terhadap Kinerja Pegawai, Jurnal Ekonomi & Bisnis, Vol. 7, No. 2.
Mulyadi dan Rivai, 2009, Kepemimpinan dan Perilaku Organisasi. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada
Mulyana 1993, Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar Bandung: PT. Remaja Rosdakarya
Mahsun, 2006, Pengukuran Kinerja Sektor Publik, Penerbit BPFE, Yogyakarta
Muh. Djufri R. Diko, S. Sos., MM. dkk, Pedoman Penulisan Proposal, Hasil, Penelitian dan SkripsiEdisi Revisi 2011 cetakan Istana Kevin Studio
Nawawi, 2003, Manaiemen Sumber Daya Mamnia, Gadjah Mada University Press, Yogyakarta
Robbins, 2008 Perilaku Organisasi Edisi ke-12, Jakarta: Salemba Empat
Ruslan, 2003, Metode Penelitian Public Relations dan Komunikasi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Simamora, 2006 Manajemen Sumber Daya Manusia, Edisi 2, STIE YKPN. Yogyakarta
Stoner (1996) Manajemen, Edisi Bahasa Indonesia, Penerbit PT. Prenhallindo, Jakarta
Siagian, 2002 Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara
Surakhmad, 1982, Pengantar Penelitian Ilmiah Dasar. Bandung: Teknik Tarsito
Simanjuntak, 2005, Administrasi Perkantoran Moderen, PenerbitLiberti, Yogyakarta
Winardi, 2000, Kepemimpinan Dalam Manajemen, PT. Rieneka Cipta, Jakarta
http://repository.usu.ac.id/bitstream/123456789/29623/4/Chapter%20II.pdf.
ejournal.umpwr.ac.id/index.php/segmen/article/view/23/85
http://suchideppyanita.blogspot.com/2011/10/pengertian-pengaruh.html